2010. június 23., szerda

BIZTONSÁG

A statisztikák szerint New Yorkban évről-évre csökken a bűnözés. Manhattan középső része(Midtown) biztonságosabb mint Budapest.
Amerikai ismerősöket végigkérdezve, hogy szerintük New York melyik része a legveszélyesebb, mindenki válasza Brooklyn volt. De ha Brooklynba szeretnél menni, hogy megnézd az ottani látványosságokat, nyugodtan menj, mert azok a területek biztonságosak.
New York összes részének vannak biztonságos, és nem biztonságos részei. Manhattan északi részét(Harlem) kerüld este egyedül.

Ha turisták által nem látogatott területeken akarsz kórincálni, akkor vigyél magaddal valakit. Két ember több, mint egy ember :) . Ha valaki egyedül van, és egyértelmű, hogy turista, mert nyakában lóg egy hiperszuper Canon fényképezőgép, akkor az azonnal ki lesz szúrva. Rossz emberek mindenütt vannak. Van aki nem rossz, csak szimplán hülye. Tudjátok Ti, hogy mennyi bolond van New Yorkban?
Szoktam is mondani: "Minden hülye ide jött New Yorkba szerencsét próbálni, aztán szerencsét nem találtak, de haza sem mentek."

Ne járkálj sok pénzzel! A zsebtolvajok figyelik a boltokban, hogy kinek a pénztárcájában van sok pénz.
Tudd, hogy ha ellopják/elveszted a bankkártyádat, akkor mit kell tenned.
Szerintem jobb, ha nincsen nálad útlevél sem(hagyd a hotel széfjében), de egy fénymásolat mindenképpen legyen nálad(és a vízumodról is).

A következőket a Magyar Köztérsaság Külügyminisztériuma honlapján találtam:

A külföldiek sérelmére elkövetett leggyakoribb bűncselekmények:

a.) Zsebtolvajlás:
• elsősorban tömegközlekedési eszközökön (busz, metró) követik el, főleg az utazási csúcsidőben, leszállás előtt,
• a turisták által kedvelt látványosságok közelében,
• cipőboltokban, leggyakrabban a női táskák a szenvedő alanyai

Megelőzés: Készpénzzel történő fizetés esetén ne legyen könnyen észrevehető, hogy sok pénz van még a pénztárcában.
Hölgyek ne tegyék le a földre táskáikat a cipőboltban. Hölgyek, ha utcán sétálnak táskáikat szorosan a hónuk, karjuk alatt tartsák. 100 dollárnál több készpénzt nem ajánlott magunknál tartani. A készpénzhasználat helyett érdemes készpénz-helyettesítőket (utazási csekk, bankkártya) használni.


b.) Hitelkártyákkal kapcsolatos csalások
:
• hasonló módszereket alkalmaznak, mint bárhol máshol a világon.

c.) Fogyasztási cikkek vásárlásával kapcsolatos csalások:
• nagy árleszállítással, alkudozás eredményeként kapott nagy engedménnyel vásárolt cikkek esetében előfordulhat, hogy hibás terméket adnak el, és utána nincs csere, vagy pénz visszaszerzési lehetőség. Ezek között több olyan üzlet is van, amelyik New York-ban a 5th Avenue-n, tehát az egyik legelőkelőbb sugárúton található!

Megelőzés
: Ne vásároljunk olyan üzletben, ahol felirat hirdeti, hogy nincs csere vagy pénz visszaadás. Ugyancsak ne vásároljunk olyan üzletben, ahol alku után nagy engedménnyel juthatunk hozzá a legmodernebb műszaki cikkekhez.

d.) Szállodai lopások:
• egyre csökken a számuk, de előfordulnak, elsősorban olcsóbb szállodákban.

Megelőzés: Ne hagyjunk útlevelet, értékesebb holmikat, pénzt a szállodai szobában, ezeket a szállodák széfjeiben helyezzük el.


e.) Utcai rablások, erőszakos cselekmények:
• ezeket elsősorban az egyes szociálisan halmozottan hátrányos helyzetű területeken, településeken, illetve városrészekben, nyilvános parkokban követik el, és főleg éjszaka.

Megelőzés: ne sétáljunk olyan kerületekben, főleg éjszaka, ahol nem rendelkezünk megfelelő helyismerettel. A leírtak ellenére, Harlem is egyre biztonságosabb, főutcáját nappal turistacsoportok és egyéni turisták egyaránt látogatják. A helyismeret fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni – az Egyesült Államok nagysága és sokszínűsége talán mindenfajta általánosítást lehetetlenné tesz, az mégis igaznak tűnik, hogy a bűnözés "helyhez köthető", azaz, az áldozattá válás esélye aránytalanul megnő egyes szociálisan halmozottan hátrányos helyzetű területeken, míg a turisztikai szempontból leginkább látogatott nagyvárosok legnagyobb része teljesen biztonságos.

/Magyar Köztérsaság Külügyminisztériuma/




Regina olvasóm korábban küldött egy linket, ami azt mutatja, hogy 2003 óta New Yorkban hol és mikor hány embert öltek meg.
E link szerint a legveszélyesebb helyek:
-Manhattan északi része: Harlem
-The Bronx
-Brooklyn
http://projects.nytimes.com/crime/homicides/map?src=tp
- kurzorral menj rá a kék pontokra! (victim=áldozat, perpetrator=elkövető, primary motive=elsődleges indíték, weapon=elkövetési eszköz)

Enjoy! :)

7 megjegyzés:

  1. szia! :)

    mindkét bejegyzés nagyon jó lett. Ezek az árak gondolom legfőképp Manhattanre értendők, de nagyon duuurva. Köszi, hogy betetted a linket, így mindenki tudja hol ne mászkáljon egyedül este/éjjel:)

    VálaszTörlés
  2. Halihó!!
    1. Brooklyn a "legveszélyesebb", de én hajnali kettőkor is simán beállok egyedül a buszmegállóba a party csilli-villi táskámmal - fekete környéken (Franklin Ave/Fulton St). Nem azért mert sajnálom taxira a pénzt, hanem mert nem érzem, hogy félnem kellene.
    2. Senkitől nem hallottam még, hogy lenyúlták volna a pénztárcáját. Én pl mindig fogom a táskámat, nem csapom a hátam mögé, mint sokan.
    3. A cipőboltban is lerakom a földre a táskámat, persze szemmel tartom és nem megyek 2-3 méternél távolabb. De aki otthagyja, az ne csodálkozzon, ha ellopják.
    4. Majdnem 10 millió ember lakik a városban, persze, hogy a bűnözés száma magasabb mint Budapesten, hisz egy egész magyarországnyi ember lakik itt. Így már nem is olyan szörnyűek a számok.
    5. New Yorkot - és kiemelten Brooklyn-t - sokkal veszélyesebbnek gondolják az emberek, mint amilyen valójában. Turistaként nem kell másra számítani, mint Budapesten - szerintem.
    Üdv, Csilli - "a BROOKLYN girl" :)

    VálaszTörlés
  3. CSILLI:
    NANÁ, HOGY NEM FÉLSZ, BROOKLYN EGYIK LEGBIZTONSÁGOSABB RÉSZÉN LAKSZ :) :) :).

    EGYIK AU-PAIR BARÁTNŐMET(EMMA, SWÉD) KÉSSEL FENYEGETTÉK MEG PÁR HÓNAPJA MANHATTANBEN(MIDTOWN), ODA KELLETT ADNIA A MOBILJÁT...STB.

    IGEN, HA VALAKI BUDAPESTRŐL JÖN, AZ NEM FOG MEGLEPŐDNI.
    DE HA VALAKI MÉG SOSEM JÁRT NAGYVÁROSBAN(NEM MINDENKI PESTRŐL JÖN:)), BIZTOS VAGYOK BENNE, HOGY NINCSEN HOZZÁSZOKVA, HOGY HOL-MIKOR-MIRE KELL FIGYELNIE.

    DE! SZERINTEM CSAK AZT RABOLJÁK KI, AKI "HAGYJA MAGÁT". AKI SÖTÉT HELYEKRE KÓRICÁL EGYEDÜL, VAGY NEM HÚZZA BE A TÁSKÁJA CIPZÁRÁT, AZ NE CSODÁLKOZZON, HOGY HA CÉLPONT LESZ.

    BRONXBAN JÁRTAM MÁR VÉSZES HELYEN ESTE, DE IGYEKEZTEM A LEGKIVILÁGITOTTABB HELYEN MENNI, ÉS NÉHA MAGAM MÖGÉ NÉZTEM.
    PESTEN IS PONT IGY SZOKTAM :)

    VálaszTörlés
  4. REGI:
    IGEN, AZ ÁRAK MANHATTANIEK.
    AZOKBAN A BOLTOKBAN NÉZTEM MEG AZ ÁRAKAT, AMIKET FELSOROLTAM A BEJEGYZÉSBEN.

    VálaszTörlés
  5. A svéd csajszi sztorija este vagy nappal történt? Kíváncsi vagyok a részletekre. Buszmegállóban állt vagy sétált?
    Ha a térképen megnézzük a gyilkosságos pontokat, akkor nem az egyik legbiztonságosabb a mi környékünk (Flatbush, Bedford, Nostrand...), hanem a közepes kategória. (Emlékszel, amikor mondtad, hogy kísérjünk el Zsófi házától egy ideig?) Viszont amit a kommentben írtam buszmegállót (Fulton/Franklin), ott rengeteg kék pont van, igazi fekete környék - így azt gondolná a turista, hogy oda öngyilkosság menni :)
    Aki még nem járt nagyvárosban, de New Yorkba jön, az meg úgyis tíz körömmel fogja fogni a táskáját szerintem. Bár aki még Budapesten sem járt, az először miért New Yorkba jön?! :)
    Szerintem ha valaki új a városban, akkor mindig legyen együtt valakivel, mert aki nagyon elveszettnek tűnik, az tökéletes "áldozat-típus". A pszichológia szerint vannak alapból áldozat-típusú emberek...majd Dórit ideirányítom, hogy írjon róluk :)
    Ps: én is magam mögé szoktam nézni amikor elfordulok egy kereszteződésnél. Just in case... És sosem hallgatok ipod-ot este az utcán.

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Óriási örömmel konstatáltam, hogy a bejegyzéseid meglepően frissek. És hasznosak. Az előző bejegyzésedet különösen értékeltem. Én éppen Texasban dolgozom sok-sok kis lurkóval (nekem százhatvannal van dolgom minden nap) a lehető legdélebben és a lehető legmelegebb éghajlaton. Elvileg augusztusban lepasszolom a kis gyerkőcöket és harmadmagammal neki vágok ennek a szép kis városnak, New Yorknak, és hát igen, mint alapvetően Nő megérdeklődném, hogy esetleg nem ejtenél-e meg egy rendkívüli hasznosságú információ megosztást a new york-i vásárlással kapcsolatban (leginkább ugye itt nem a muffinokra gondolok:) ) Nagyon hálás lennék érte, mert hát ugye ha már New York...:)

    Előre is ezer hála!

    VálaszTörlés
  7. CSILLI:
    Emmát úgy tudom, hogy este rabolták ki, mikor éppen hazafelé sétált, azt hiszem a 19.utcában.
    De szerintem a helyszín nem is fontos, mert én úgy gondolom, hogy rossz dolgok bárhol megtörténhetnek, csak van ahol kisebb, van ahol nagyobb esélyjel.
    A Te környéked, persze, nem olyan biztonságos mint Manhattan, de Brooklynban az egy olyan rész, ahol azért mindig vannak emberek az utcán. Biztosan az üzletek és a metromegálló közelsége miatt.
    Igen, emlékszem, hogy egyszer kértem, hogy kísérjetek el a sarokig, mert egy furi feka srác állandóan azt nézte, hogy merre megyünk :( .
    Valószínűleg díler volt, és azt hitte, vevők vagyunk(?). :)
    Az "áldozat-típus" dolog nagyon igaz :).
    De jó, hogy mi nem vagyunk azok, ugye Csilli?
    És én sem szoktam este ipod-ot hallgatni, mert nincsen ipodom :) :) :).

    FLO:
    Oké, majd írok róla :). SHOPPING!!!
    Már Csilli blogján(jobb sáv) van egy nagyon klassz kis üzletlista :).
    Írok majd az én kedvenceimről is, és hogy melyik környékre érdemes menni, hogy sok-sok klassz, de megfizethető boltot találj.

    VálaszTörlés